Tentoonstellingen 2015 / 2016 / 2017


2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015   2016   2017

 

4 maart t/m 8 april 2017

SOLO

Hinke Schreuders (NL)

and once she stumbled

FOCUS # 2 (Kabinet)

Regine Schumann (DE)

KAMER

Harry Markusse (NL)

Hinke Schreuders

'Works on paper# 54 (2017), garen en kralen op papier op linnen, 26 x 17,5 x 5,5 cm

 

 

Hinke Schreuders, zaaloverzicht

 

Hinke Schreuders

'Works on paper # 56 (2017), garen en potlood op papier op linnen, 26 x 18 x 5,5 cm

 

 

Hinke Schreuders

'Works on paper # 56 (2017), garen en potlood op papier op linnen, 26 x 18 x 5,5 cm

 

 

Hinke Schreuders (1969) maakt sinds 2002 met naald en draad kleine schilderijen of tekeningen op doek.

Voor deze borduurwerken maakte ze gebruik van zowel geleende beelden als persoonlijk fotomateriaal. Daarmee verkent ze het spanningsveld tussen vrouwelijke rolmodellen, seksualiteit en pornografie. Parallel daaraan gaat het werk over kwetsbaarheid en verwarring van identiteit in het algemeen.

Haar techniek, het borduren, heeft wel de schijn van onschuld, maar roept in zorgvuldig opgebouwde composities associaties op met duisterder onderstromen, in een taal die prozaïsch en poëtisch tegelijk is.

Ze laat zich daarbij inspireren door zowel traditionele Victoriaanse samplers of merklappen als moderne pornowebsites, en het sprookje Roodkapje naast de roman l'Histoire d'O.

De doorlopende serie Works on paper, ontstaan in 2008, wordt gemaakt op originele bladzijdes uit damesbladen uit de jaren '50 en '60. Door toevoegingen van inkt en garen aan foto's waarop fotomodellen de mode van die tijd tonen, ontstaat een nieuw verhaal.

 

Hinke Schreuders

she waited (2017), garen op textiel, 30 x 25 cm (lijstmaat)

 

 

 

 

Harry Markusse

Zonder titel [Dark painting # 1] (2016), acryl op papier op aluminium, 70 x 50 cm

 

Harry Markusse (1990)

Mijn manier van werken is altijd onderzoekend geweest.

Ik begin met een blanco geest op een leeg doek en al schilderend kom ik tot een eindresultaat. De eerste handeling bepaalt welke handelingen kunnen volgen, maar ook juist welke handelingen uitgesloten worden. Zo ontstaat er een steeds strakker kader waarbinnen mijn werk richting en bestaansrecht krijgt.

Wanneer ik een nieuwe richting in mijn werk heb ontdekt, betekent dat de eerste stap in een nieuwe serie van werken.

Soms is de overgang van de ene serie naar de andere een logisch proces waarbij de series naadloos in elkaar overgaan, maar soms zoek ik juist naar een omslagpunt tussen de series. In dat geval is het belangrijk het omslagpunt te forceren.

Ik begrijp steeds beter dat er binnen het kader waarin ik werk van alles mogelijk is. Daarentegen stel ik het mijzelf opgelegde kader ook steeds vaker ter discussie.

Ik verklein, vergroot, of verleg het kader waardoor nieuwe series kunnen ontstaan.

 

 

 

Harry Markusse

Zonder titel [Blockpainting] (2016), acryl op papier op aluminium, 70 x 50 cm

 

 

Harry Markusse

Zonder titel [Miami series # 4] (2015), acryl op polyester, 120 x 90 cm

 

 

Regine Schumann

 

Regine Schumann

 

Regine Schumann

 

Regine Schumann

'Color Rainbow Rotterdam Orange (2017)

Acrylglas, fluorescerend, 18 x 18 x 15 cm (editie van 6)

Daglicht opname

 

Regine Schumann

'Color Rainbow Rotterdam Orange (2017)

Acrylglas, fluorescerend, 18 x 18 x 15 cm (editie van 6)

Daglicht opname

 

Regine Schumann

'Color Rainbow Rotterdam Orange (2017)

Acrylglas, fluorescerend, 18 x 18 x 15 cm (editie van 6)

Blacklight opname

 

Regine Schumann (1961) studied from 1982 to 1989 at the Hochschule für Bildene Künste Braunschweig art. In 1989 she was acknowledged as a master student of Roland Dörfler. From 1986 to 1994 she was a member of the artist group Freiraum, consisting of Frank Fuhrmann, Dieter Hinz and herself. Aside of numerous scholarships (amongst others a DAAD-scholarship for Italy in 1990 and a grant from the state of North Rhine-Westphalia for Japan in 2000 and contracts for public art, she received the Leo Breuer Prize in 2006. Regine Schumann lives and works in Cologne.

In her work Regine Schumann focuses on light effects caused by fluorescent materials. Some of the materials she uses are colored polylight-cords and different colored acrylic panels, which she composes into complex colour spaces in accordance to Goethe's theory of colours. The artist also uses blacklight to complement the other colours.

The emphasis of her room-specific installations is the extension of the existing architecture to a dimension of vibration and - as she calls it - the configuration of a room temperature: "Der Einbezug bildhauerischer Prinzipien wie Hängen, Legen, Arrangieren, Verspannen, Umhüllen ist charakteristisch für die Arbeit Regine Schumanns und führt das Denken in Farben und Farbräumen in eine räumlich erfahrbare Plastizität über." ("The inclusion of sculptural principles as hanging, laying, arranging, conjointing, jacketing is characteristic of the work of Regine Schumann and leads towards a thinking in colors and color spaces in a spatially experiential plasticity.")

Regine Schumann describes her method of operation in this way: "Das Material des farbigen und fluoreszierenden Acrylglases spielt hierbei eine wichtige Rolle. Der von mir verwendete Werkstoff leuchtet, sobald ihm Lichtenergie zugeführt wird, sei es in Form von natürlichem Tageslicht oder von Kunstlicht. Durch die unterschiedlich farbigen Platten ergibt sich je nach Standort ein Durchleuchten, Schichten, Mischen und Selektieren."

("It's the material of the colored and fluorescent acrylic glass that takes an important role in my work. The material used by me illuminates when light energy is supplied to it, whether in the form of natural daylight or artificial light. Differently colored plates depending on the location lead towards a candling, laying, blending and selection of the light itself.")

The constant changes and effects of light is what fascinates the artist and what she focuses her room-specific installations and works on.

Bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Regine_Schumann

Regine Schumann

 (L) Colormirror glow soft green (2015), acrylglas, fluorescerend, 45 x 14 x 20 cm

(R) Colormirror glow soft yellow (2015), acrylglas, fluorescerend, 45 x 14 x 20 cm

 

Regine Schumann

Colormirror glow soft yellow (2015), acrylglas, fluorescerend, 45 x 14 x 20 cm

 

 

14 januari t/m 25 februari 2017

ZAAL (SOLO)

Jus Juchtmans (BE)

'POINT OF VIEW' - nieuwe schilderijen

FOCUS (KABINET)

In het kabinet toen wij maandelijks een select aantal werken van steeds één kunstenaar

Focus # 1

P.B. Van Rossem (BE)

Nieuwe schilderijen en objecten

KAMER

Wisselende presentaties met recente werken van o.a.

Ditty Ketting (NL)

Paul Gees (BE)

Shawn Stipling (UK)

Jus Juchtmans

Nr. 20160928 (2016), acryl op doek, 160 x 160 cm

 

 

Jus Juchtmans

LINKS

Nr. 20160928 (2016), acryl op doek, 160 x 160 cm

RECHTS

Nr. 20160527 (2016), acryl op doek, 50 x 40 cm

Nr. 20160424 (2016), acryl op doek, 50 x 40 cm

 

Jus Juchtmans

Nr. 20160527 (2016), acryl op doek, 50 x 40 cm

 

Jus Juchtmans

Nr. 20161013 (2016), acryl op doek, 120 x 90 cm

 

P.B. Van Rossem

Zonder titel (2017), vinylverf op paneel, 21,8 x 14,5 cm

 

P.B. Van Rossem

Zonder titel (2017), vinylverf op paneel, 21,8 x 14,5 cm

 

P.B. Van Rossem

Zonder titel (2016), mixed media (hout, kunsstof, gips, vinylverf)

28,6 x 14,6 x 12,4 cm

 

Paul Gees

‘V-hals’ (2015), hout en steen, 25 x 12,5 cm

 

Shawn Stipling

Nr. 167 (2016), acryl en gesso op paneel, 30 x 22,5 cm

 

Ditty Ketting

Nr. 412 (2015), acryl op linnen, 40 x 40 cm

 

Art Rotterdam 2017 - STAND 65

Clary Stolte (NL)

Jus Juchtmans (BE)

Wolfgang Ellenrieder (DE)

P.B. Van Rossem (BE)

Dave Meijer (NL)

Regine Schumann (DE)

Kunstenaars op 'We Like Art'

Maurice van Tellingen (NL)

Paul Gees (BE)

Bert Frijns (NL)

Jan van Munster (NL)

Piet Dieleman (NL)

www.artrotterdam.com

 

Wolfgang Ellenrieder (DE)

'Kiosk de Glücks' (2016), pigment. bindmiddel en olieverf op linnen, 75 x 66 cm

 

 

Dave Meijer

'Achthoek' (2016/2017) - Art Rotterdam Multiple [Multiple 02] - Oplage 5

Acryl op paneel, 26 x 26 cm    

 

 

Dave Meijer (NL)

Zonder titel (2016) - AR01, olieverf op doek op paneel, 50 x 50 cm

 

 

Jus Juchtmans (BE)

nr. 20160611, acryl op doek, 50 x 40 cm

 

Clary Stolte (NL)

'Volume 2 #11' (2014), bijenwas en pigment op doek, 30 x 30 x 4 cm

 

 

P.B. Van Rossem (BE)

Zonder titel (2016), assamblage, vinylverf op doek, 31,5 x 24,6 cm

 

 

 

Regine Schumann (DE)

'Color rainbow Rotterdam Orange' (2017), acrylglas - fluorescerend, 18 x 18 x 15 cm

Editie van 6

 

WE LIKE ART @ ART ROTTERDAM 2017

Multiples & Editions

Schiegebouw, tegenover de hoofdingang van Art Rotterdam

Deelnemende kunstenaars:

Paul Gees

Maurice van Tellingen

Bert Frijns

Jan van Munster

Piet Dieleman

 

Piet Dieleman

'Magenta' (2016), laser- houtprint op Hahnemuhle papier, 57 x 39 cm Ed. 10

 

 

Jan van Munster

'Brainstorm' (2016), handgeschept papier, potlood, metaal, 53 x 39 cm

 

 

Jan van Munster

'Broken Brainwave' (2016), handgeschept papier, potlood, krijt, metaal, 53 x 39 cm

 

 

Maurice van Tellingen

'Voordeur' (2016), MDF, kunststof, alkydverf, 25 x 13 x 2 cm (Oplage 15)

 

 

Maurice van Tellingen

'Zijraam' (2016), MDF, kunststof, alkydverf, 25 x 20 x 2 cm (Oplage 15)

 

 

Bert Frijns

'Gedeukte vaas' (2016), glasobject, 33 cm hoog, doorsnede 10 cm (Oplage 3)

 

 

Paul Gees

Zonder titel(s) (2016), HPLplaat, essenhout, steen, 26 x 12 x 4 cm

3 werken, elk in een oplage van 3

 

 

5 november t/m 24 december 2016

'Gallerywarming'

Groepstentoonstelling met 24 kunstenaars

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

22 - 25 september 2016

 

Amsterdam Drawing 2016

 

Deelnemende kunstenaars:

Clary Stolte

P.B. Van Rossem

Piet Dieleman

Frank Halmans

Nanda Runge

Dave Meijer

Shawn Stipling

GALERIE VAN DEN BERGE - STAND 14

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dave Meijer

Zonder titel nr.2 (2016), acryl op papier, 37 x 27 cm

 

 

Dave Meijer

Zonder titel nr.4 (2016), mixed media op papier, 37 x 27 cm

 

 

Clary Stolte

"Studie voor nietjes tekening" (2016), nietjes op papier, 15 x 10 cm

 

Clary Stolte

"Unfinished # 22" (2016), kauwgum en lipstick op papier, 15 x 10 cm

 

 

Frank Halmans

"Begin" (2015), bewerkte boeken, planchet, 23 x 16 x 22 cm.

 

 

Frank Halmans

"Flat met zonwering" (2016), potlood en aquarel op papier, 65 x 50 cm

 

 

Nanda Runge

"Kind of blue" (2016), inkt op papier, 24 x 30 cm

 

Nanda Runge

Zonder titel (2016), inkt op papier, 24 x 30 cm

 

 

Shawn Stipling

# 1AD (2016), olieverf op conserveringspapier, 57 x 42 cm

 

 

Shawn Stipling

# 147, olieverf op conserveringspapier, 38 x 28 cm

 

P.B. Van Rossem

Zonder titel -01 (2016), potlood, collage, vinylverf op boekenkaft, 21 x 14 cm

 

P.B. Van Rossem

Zonder titel -02 (2016), collage op boekenkaft, 18 x 10,7 cm

 

Piet Dieleman

Zonder titel (1987), mixed media op papier, 29 x 21 cm

 

 

Piet Dieleman

Zonder titel (1990), potlood op papier , 76 x 57 cm

 

 

28 mei t/m 25 juni 2016

 

Iemke van Dijk (NL)

Recente werken

Roeland Tweelinckx (BE)

"Whatever you do don't tell anyone"

 

 

 

 

 

Iemke van Dijk

Zonder titel, grafiet op muur, ca 110 x 110 cm

 

Iemke van Dijk

Zonder titel, vloerbeeld, porcelein, ca 110 x 110 cm

 

 

Iemke van Dijk

Zonder titel, acryl en grafiet op papier, 55 x 55 cm.

 

Iemke van Dijk

Zonder titel (2015), acryl en grafiet op papier, 28 x 28 cm.

 

Iemke van Dijk

Zonder titel (2015), acryl en grafiet op papier, 28 x 28 cm.

 

 

Roeland Tweelinckx

Roeland Tweelinckx is een Belgische kunstenaar die vooral site-specifieke interventies maakt in autonome galerieruimtes of openbare plaatsen. 

Met zijn interventies – waarvoor hij gebruik maakt van dagdagelijks materiaal - speelt hij op subtiele wijze met de omgeving en ons waarnemingsvermogen. 

Zijn werk heeft een hoog trompe l’oeil - gehalte, wat voor een licht gevoel van verwarring zorgt bij de toeschouwer, maar tegelijk een uitnodiging is tot een 

meer geconcentreerde blik op de realiteit.

 

 

 

 

Roeland Tweelinckx

"Architectural Intervention (2016), galerie muur (hout en verf), 330 x 330 x30 cm

 

 

Roeland Tweelinckx

"Two bricks" (2016), stenen en sjorband, 18 x 57 x 14 cm

 

Roeland Tweelinckx

"Two bricks" (2016), detail

 

Roeland Tweelinckx

"Half- full", Cola, colaflesje, kunsthars, H. 20 cm

 

 

Roeland Tweelinckx

registration of a intervention (2016), C- print, 103 x 73 cm

 

 

 

16 april t/m 21 mei 2016

 

 

 

 

Ton van Kints (NL)

'Saturnusstraat 18 v 2 (2012/2015), epoxy fotohars, DD lak, spiegel, doorsnede 47 cm

 

 

Raf Thys (BE)

'Blue sky-black stars' (2011/2016), olieverf op linnen, 80 x 100 cm

 

 

Emma Langridge (AU)

Zonder titel [B&W02] (2015), lakverf en acryl op paneel, 25 x 20 cm

 

Emma Langridge (AU)

'Blauw' (2016), lakverf en acryl op paneel, 25 x 20 cm

 

Shawn Stipling (UK)
Zonder titel, acryl en gesso op paneel, 30 x 22,5 cm

 

 

 

P.B. Van Rossem (BE)

Zonder titel (2016), vinylverf op paneel, 23,8 x 17 cm

 

 

Jan van Munster (NL)

'Ratio' (2008), glas, argon zwart/blauw, transformator, 205 cm breed

 

Jus Juchtmans (BE)

Nr. 20160215 (2016), acryl op doek, 90 x 85 cm

 

 

Jus Juchtmans (BE)

Nr. 20141024 (2014), acryl op doek, 120 x 90 cm

 

 

Hernan Ardila Delgado (ES)

Zonder titel nr. 007 (2015), alcyd op Arches papier, 62 x 91 cm

 

 

Mirjam Hagoort (NL)

Zonder titel (2010), mixed media en cyanotypie op doek op aluminium, 35 x 45 cm.

 

 

Paul Gees (BE)

"Middenspie" (2014), HPL plaat, hout en steen, 38 x 21 x 8 cm

 

 

Frank Halmans

'Begin'(2016), bewerkte boeken, planchet, 23 x 16 x 22 cm

 

Dave meijer

Zonder titel (2015), olie en acryl op doek/paneel, 30 x 30 cm

 

 

Rob de Oude

'Spectral variation # 3 (2014), pen op papier, 30,5 x 30,5 cm

 

 

Tamara Dees

'The disappearance' (2014) [Pagina 4], boekpagina, permanent marker, 31,5 x 23,5 cm

 

 

 

5 maart t/m 9 april 2016

Piet Dieleman (NL)

Recente schilderijen en werken op papier

 

 

 

 

 

 

Piet Dieleman

Zonder titel (2013.2.018), olieverf en tempera op linnen, 130 x 90 cm

 

 

Piet Dieleman

Zonder titel (2015-02-018) acryl heavygel, colorstream pigment, olieverf op katoen,

45 x 35 cm

 

 

Piet Dieleman

Zonder titel (JR8A7251) lichtechte drukinkt op Hahnemühle papier, 78,5 x 57 cm

Editie van 5 unica

 

 

On Repetition and difference in Piet Dieleman's work by Lorenzo Benedetti

Repetition and difference, on these two elements is moving the work of Piet Dieleman based on the constant repetitions who alludes to the variability of differences.

The circles are trying to create a space behind the canvas. The perforation of the monochromatic field is questioning the flatness of the color. The variable rotation of the circles plays on a dynamic of gravity and fluctuation. The relation between them is based on the combination of the chaos theory related to two simple variable: the color and the form. All the rest, inside those terms, is possible.

The color is the material element creating the circle that, in this case, is the void. But the void plays a determinant role in this optical construction. It became pure space, the "behind" of the surface. So in the series of circles the problematic of the flatness of the surface is not based on the foreground but on the depths of the canvas.

The circles is creating a negation of the flatness of the canvas through, by the middle of the void, the generation of space.

The balance between the purity of the color and the perfection of the form create the frozen moment of stability that determinate the painting. The white circles are the perspective of the canvas, based on the concept of subtraction. And subtraction is also the operation of changing the color palette from color to gray scale.

The translation to black and white is following the same minimalism actions of the geometrical forms. In his videogallery the German filmmaker Gerry Schum invited Gino de Dominicis to make a work in his series. The artist was sitting at the edge of a lake and was throwing stones into the water until instead of circle the stone would create a square.

The screen, like the canvas, is a rectangles, and the circular form is always confronting with the rectangular form. In his poetic De Dominicis knew that the moment of transformation of the circular into the rectangular form could have find place in an infinite point.

In Dieleman paintings the tension between the circle and the rectangular of the canvas finds its solution in the infinite variable of combinations.The paintings of Dieleman are based on a continuing landscape. The repetition through the different works suggest a continuation from one canvas to the other. The border of the painting is only a physical condition that the content would like to escape. The intensity of the color is changing like the green of a field would change in the depht of a perspective. The intensity variable of the colorfield became an optical distance.

Like in the photographs the artist is working on a series of painting trying to collect all different forms of gray. An enciclopedia of emotions based on the reduced scales of the grays. Sometimes the color is created by the addition of layers that where the bases of the research of the right color, the right emotion. Other have just a few overlapping of gray, is still visible the white background of the canvas. A famous Italian art historian, Lionello Venturi, active in the first half of the XX century was using to say, in order to recognize old masters paintings, that black and white photographs where more truthful than the colors one. Of course the color technology used to reproduce images at that time was not so sophisticated as it is nowadays, but there is indeed a more realistic way to show the materiality of the form in black and white. If we see from close the black and white small paintings of Dieleman we see how there is a kind of realism that is more evident than in the color paintings.

The synthesis of the three body of work in the exhibition, the color/black and white painting and the photographs, is given by the work Inkjet print 2010. The grid of dots are playing an optical effect of space mixing with the horizontal lines. The two series of work synthesized are realized with a technical reproduction in black an white that is reconnecting to the former body of photographic works.

Everything is synthesized here inside: space, form, grid, graphic, geometry, illusion, depth, surface, painting, dynamic, contrast, photography, statics, harmony, intensity, optically, drawing.

 

Piet Dieleman, atelierfoto (2015)

 

Piet Dieleman, atelierfoto (2015)

 

 

9 januari t/m 19 februari 2016

ARGENTUM 2

25 jaar Galerie van den Berge (DEEL 2)

Tweede jubileumtentoonstelling met 21 kunstenaars van de galerie

 

 

GALERIEZALEN

  • MARIE-JOSÉ HOEBOER
  • MAURICE VAN TELLINGEN
  • SHAWN STIPLING
  • PAUL RAGUENES
  • WOLFGANG ELLENRIEDER
  • NANDA RUNGE
  • PETER MORRENS
  • MIRJAM HAGOORT
  • INGRID VAN DER HOEVEN
  • DAVE MEIJER

Wolfgang Ellenrieder

z.t. [goldener ansatz] (2015)

Pigment, bindmiddel en bladgoud op handgeschept papier, 33,5 x 29 cm

 

 

Wolfgang Ellenrieder

z.t. [goldfinger] (2014)

Pigment, bindmiddel en bladgoud op handgeschept papier, 33,5 x 29 cm

 

 

Mirjam Hagoort

Zonder titel [#2] (2015), collage, textiel, 92 x 105 cm

 

Maurice van Tellingen

'Simon Stevinstraat' (2015), MDF, alcydverf, glas, 40 x 34 x 2 cm

 

 

Maurice van Tellingen

'Caravan' (2015), MDF, alcydverf, epoxyhars, 23 x 32 x 2 cm (editie van 5)

 

 

Shawn Stipling

Untitled [140] (2015), acryl en gesso op paneel, 37 x 30 cm

 

Shawn Stipling

Zonder titel [116] (2014), acryl en gesso op paneel (tweeluik), 22,5 x 60 cm

 

 

Dave Meijer

Zonder titel (2014/2015), olieverf op paneel, 32,5 x 30,5 cm

 

 

Dave Meijer

Zonder titel (2014), olieverf op paneel, 30 x 35,7 cm

 

Nanda Runge

27 08 2012 - 02 (2013), olieverf en acryl op linnen, 120 x 110 cm

 

Nanda Runge

'Zonder geluid'(2014), Chinese inkt op papier, 40 x 50 cm

 

 

Ingrid van der Hoeven

'Staand' (2015), berkentriplex, H. 65 cm

 

Ingrid van der Hoeven

Reliëf: Staand (2016), grijsboard, ribkarton, schuurpapier, acryl, 30 x 21 cm

 

Ingrid van der Hoeven

4 reliëfs: Staand (2016), grijsboard, ribkarton, schuurpapier, acryl, 30 x 21 cm (each)

 

 

 

Marie José Hoeboer

Vitrine met 'Poèt & Chanson' objecten

 

Peter Morrens, installation view

 

 

Galerie van den Berge

STAND 50

 

Jus Juchtmans (BE)

Dave Meijer (NL)

Regine Schumann (DE)

Ton van Kints (NL)

Piet Dieleman (NL)

Shawn Stipling (UK)

In stock op de beurs:

P.B. Van Rossem (BE)

Maurice van Tellingen (NL)

 

Van Nelle Fabriek Rotterdam

Informatie over deelnemers, openingstijden en activiteiten:

www.artrotterdam.com

 

Dave Meijer

“Mijn atelier rondom” (2014 - 2015), olieverf op doek en of paneel, 137 x 224 cm

 

Dave Meijer

Zonder titel (2015), lak en olieverf op paneel, 25 x 21 cm

 

 

Jus Juchtmans

Nr. 20141114 (2014), acryl op doek, 160 x 130 cm

 

 

Jus Juchtmans

Nr. 20151018 (2015), acryl op doek, 50 x 40 cm

 

 

Ton van Kints

"Koekoeksnest, gepolderd, raster (2009/2015), epoxy, plamuur, multiplex, 91 cm

 

 

Ton van Kints

"Koekoeksnest, gepolderd (2009/2015), epoxy, acrylaatkit, multiplex, Ø 27 cm

 

 

Regine Schumann

Colormirror Moons III', acrylglas, fluorescerend en nalichtend

35 x 35 x 6 cm. Oplage 10 (blacklight opname)

 

Regine Schumann

Colormirror Moons III', acrylglas, fluorescerend en nalichtend

35 x 35 x 6 cm. Oplage 10 (daglicht opname)

 

Piet Dieleman

Zonder titel (2012), olieverf en tempera op linnen, 30 x 35 cm

 

 

Piet Dieleman

Zonder titel (2010), olieverf en tempera op linnen, 30 x 24 cm

 

 

P.B. Van Rossem

Zonder titel [8] (2015), vinyl op canvas op hardboard, 25 x 35,3 cm

 

 

P.B. Van Rossem

Zonder titel [7] (2015), vinyl en lijm op multiplex, 27 x 21,2 cm

 

Maurice van Tellingen

'Simon Stevinstraat' (2015), MDF, alcydverf, glas, 40 x 34 x 2 cm

Editie van 5

 

 

Maurice van Tellingen

'Caravan' (2015), MDF, alcydverf, epoxyhars, 23 x 32 x 2 cm

Editie van 5

 

Shawn Stipling

Nr. 140 (2015), acrylic and gesso on panel, 37 x 30 cm

 

 

Shawn Stipling

Nr. 150 (2015), acrylic and gesso on panel, 37 x 30 cm

 

 

 

 

21 november  t/m 19 december 2015

ARGENTUM 1

25 jaar Galerie van den Berge (DEEL 1)

Eerste jubileumtentoonstelling met 11 kunstenaars van de galerie

 

 

 

 

 

 

Jan van Munster (NL)

'Brainwave' (2004), glas, argon, verf, H 150 cm

 

 

Regine Schumann (DE)

Colormirror Rainbow (orange), 2013, acrylglas, fluorescerend, 36 x 36 x 12 cm

 

 

Paul Gees (BE)

"Into the heart" , 2015, blokplaat, es en steen, 34,5 x 22,5 x 10 cm

 

Jus Juchtmans (BE)

Nr. 20141114 (2014), acrylic on canvas, 160 x 130 cm

 

 

Sybille Pattschecck (DE)

"Coirona Chrome # 27 (2014), encaustiek op plexiglas, 68 x 60 x 5 cm

 

Frank Halmans (NL)

"Kelder 2", hout, lak , fineer, staal, 36 x 27 x 84 cm

 

Clary Stolte (NL)

"Variatie 1 op volume oppervlak" (2015) papier en tape op houten frame, 24 x 24 cm

Ton van Kints (NL)

"Koekokesnest, gepolderd, zwart" (2009-2015)

Epoxy fotohars, acrylaatkit, multiplex, doorsnede 27 cm

 

Axel Reusch (DE)

"FLEX" (2013/2014), epoxy en acryl op aluminium, 42 x 50 cm

 

 

17 oktober t/m 14 november 2015

'MOTIVI PORTANTI'

P.B. Van Rossem (BE)

tekeningen en schilderijen

Tamara Dees (NL)

installatie, beelden en bewerkte foto's

 

GANGVITRINES

17 oktober t/m 14 november

Emma Langridge (AUS) - schilderijen

Shawn Stipling (UK) - werk op papier

Rob de Oude (USA) - tekeningen

 

Tamara Dees

"Momentum" (2015), lijsten, glas, autolak, ca. 600 x 320 cm

 

Tamara Dees

Detail van de installatie 'Momentum' (2015)

 

zaaloverzicht

 

TAMARA DEES

MOMENTUM

Het moment van de grote verandering, het luchtledige tussen alles en niets.

In 2010 ben ik, naar aanleiding van de houtsnede van Hokusai, gestart met een onderzoek naar de maat van De Grote Golf van Kanagawa. Op het moment dat ik de eerste resultaten aten van mijn onderzoek toonde werd Japan getroffen door een verwoestende tsunami.

Ik was geschokt over deze toevallige samenloop van omstandigheden.

In de kranten vond ik foto’s van de golf, op het moment dat deze de kust raakte.

De prachtige patronen die ontstonden bij de botsing tussen golf en kust stonden in schril contrast met de gevolgen, direct daarna.

Een breekpunt in de geschiedenis van een landschap.

De krantenfoto’s vormden de basis van een serie kleine tekeningen waarbij ik de subtiele patronen weergaf met slechts fragiele lijnen, stipjes en iets grotere druppels.

Door de patronen los te weken van de omgeving verloor het onderwerp zijn kwade imago en ontstond er iets moois, misschien zelfs lieflijk. De kleine tekeningen moesten groter.

Eerst had ik het plan een muurschildering te maken tot ik bedacht dat ik ‘druppels’ wilde gebruiken . Ruim tweeënhalf jaar heb ik ronde en ovale oude lijstjes met bol glas verzameld, sommigen zijn bijna 100 jaar oud, de meesten uit de jaren '50 tot '70.

Tijdens de opbouw van een installatie in 2008 ontdekte ik dat een zwart voorwerp achter glas bijna onzichtbaar wordt. Ook kwam ik eens het fascinerende weetje tegen dat schilders vroeger een bolle zwarte spiegel gebruikten tijdens het schilderen van landschappen, mede omdat het een contrastrijke weergave van bijvoorbeeld wolkenluchten geeft.

Ik besloot het glas van de lijsten zwart te maken vanwege deze redenen.

In de tentoonstelling met P.B. Van Rossem, ‘Motivi Portanti’ toon ik naast  ‘Momentum’ (ca. 125 lijsten met zwart bol glas) ook de installatie '2013', bestaande uit vier, uit de huid van een zwart schip geknipte stalen platen. De maten van het staal komen overeen met de maten van de vier zwarte vierkanten van Malevich.

Op de vloer van de voorzaal ligt het beeld ‘Mast’, een, op basis van een foto, op ware grootte nagebouwd deel  van een scheepje met Vietnamese bootvluchtelingen.

Het kleine werkje in de vitrine is een schaalmodel voor een monument voor de bootvluchteling, een voorstudie voor het nog niet uitgevoerde werk ‘Monument’.

Daarnaast toon ik vier ingelijste boekpagina's van de serie ‘The Disappearance’ (boekpagina’s, bewerkt met permanent marker) en het werkje ‘Not here’, een bewerkt (gevonden) paneelschilderijtje.

 

 

Tamara Dees

'The disappearance’ (2014), Page 85 & Page 13

Bewerkte boekpagina's, permanent marker, 37 x 29 cm (elk)

 

 

Voorzaal Galerie van den Berge

P.B. Van Rossem (muur) en Tamara Dees (vloer)

 

P. B. Van Rossem

Het werk van Bert Van Rossem wordt gekenmerkt door geschilderde minuscule vierkantjes, texturen en geometrische constructies. Het resultaat is een abstract beeld.

Daarvoor laat hij zich inspireren door alledaagse observaties, humanisme, wetenschap, poëzie, gevoelens en licht.

In zijn werkwijze speelt muziek een centrale rol.

Jazz, wereldmuziek en klassieke muziek van componisten zoals Bach, Scarlatti en Clementi bepalen het ritme en zorgen voor invloeden en atmosfeer.

Het toeval bepaalt in grote mate het resultaat. Van Rossem werkt op panelen van verschillende formaten, die hun gebreken niet verbergen en de tekening juist bepalen.

 tekst: M Museum, Leuven

 

Naar aanleiding van zijn presentatie in 'In den bouw (Kalkar-BE) - juni 2015- verscheen verscheen een artikel in het kunstblog Waterschoenen door Art spotter

link: Waterschoenen - Art spotter

 

 

 

 

P.B. Van Rossem

Zonder titel # 27 (2015), vinylverf en karton op triplex, 25,5 x 20 cm

 

 

P.B. Van Rossem

Zonder titel # 24 (2015), vinylverf op canvas op hardboard, 35,3 x 25,3 cm

 

P.B. Van Rossem

Zonder titel # 26 (2015), vinylverf en lijm op multiplex, 27 x 21,2 cm

 

 

P.B. Van Rossem

Zonder titel # 21, mixed media en vinyl, 28,6 x 14,6 x 12,4 cm

 

 

P.B. Van Rossem

Zonder titel (2015), mixed media en potlood op boek kaft, 18,8 x 13.8 cm

 

 

P.B. Van Rossem

Zonder titel # 19, olieverf (buitenzijde), vinylverf (binnenzijde) op staal, 38 x 28 x 8 cm

 

P.B. Van Rossem

Zonder titel # 19, olieverf (buitenzijde), vinylverf (binnenzijde) op staal, 38 x 28 x 8 cm

 

GANGVITRINES

17 oktober t/m 14 november

Emma Langridge (AUS) - schilderijen

Shawn Stipling (UK) - werk op papier

Rob de Oude (USA) - tekeningen

 

Emma Langridge

Zonder titel (B&W # 1/2015 (2015), lakverf en acryl op paneel, 25 x 20 cm

 

 

Rob de Oude

Checkered Variation / 1 (2014), pen op papier, 30.5 x 30.5 cm

 


Shawn Stipling

# 149 (2015), olieverf op conservation paper, 38 x 28 cm

 

 

5 september t/m 10 oktober 2015

Dave Meijer (NL)

Shawn Stipling (UK)

 

 

 

 

Dave Meijer

In 1991 had Dave Meijer zijn eerste galeriepresentatie bij Galerie van den Berge. Sinds die tijd tonen wij zijn werk met regelmaat in de galerie en op kunstbeurzen.

Museum Belvédère (Heerenveen - Oranjewoud) organiseerde in 2007 de solotentoonstelling  “Landschappen rondom”, nam zijn werk op in de collectie en toonde nieuwe werken in twee latere tentoonstellingen.

Lorenzo Benedetti was curator voor zijn presentatie “De einder. En dan de hoek om” (2009) in de Kabinetten van de Vleeshal/Middelburg en in 2011 was de serie “Ergens en overal” (2006), bestaande uit 121 schilderijen, (totale maat 215 x 300 cm) te zien in de tentoonstelling “I promise to love you” van de Caldic Collectie (KunstHal Rotterdam).

Werk van Dave Meijer is opgenomen in een groot aantal openbare en particuliere collecties in binnen- en buitenland.

In zijn dubbelpresentatie met Shawn Stipling  presenteren wij  recente schilderijen en het werk “Mijn atelier rondom”,  een  prachtige serie van 36 schilderijen.

 

Dave Meijer

"Mijn atelier rondom" (2014/2015), serie van 36 schilderijen, 137 x 224 cm (totaal)
Olieverf op doek en/of paneel

 

 

Dave Meijer

Zonder titel (13) (2015), olieverf op paneel, 28 x 33 cm

 

 

Dave Meijer

Zonder titel (30) (2015), olieverf op doek en paneel, 29,5 x 29,5 cm

 

 

 

Dave Meijer

Zonder titel (14) (2015), olieverf op doek en paneel, 25 x 25 cm

 

 

Dave Meijer

Zonder titel (28) (2015), olieverf op doek en paneel, 33,5 x 34,5 cm

 

Dave Meijer

Zonder titel (18) (2015), olieverf op paneel, 30 x 36 cm

 

Shawn Stipling

“The study of non-functioning detail found in man-made objects and the built environment is the primary focus of my work. These tiny elements that serve no apparent practical purpose, and which may even compromise functionality, can nonetheless elevate an object from the mundane to something considered to be of value or even beauty.

I produce very precise and exacting works. They are usually sparse in their content. The flat painted surfaces are built up of many thin layers leaving no discernible signs of the process. I use no mathematical systems or underlying grids to create the images. However, they are not completely random, rather each is an illustration of a simple concept: an overlap, misalignment or the simple use of symmetry and asymmetry. The empty spaces serve to hold the elements in place, freezing and containing them but, at the same time, allowing them to interact with the boundaries of the painting.

The finished work, though laboriously hand-made, has a deceptively manufactured appearance. These are works made to be viewed at close quarters. The simplicity of the image focuses our attention towards the miniscule and demands close scrutiny. We are drawn in to an intimate space where the barrier between viewer and artist diminishes”.

 

Shawn Stipling

Zonder titel (2014), acryl en gesso op paneel, 18 x 14 cm

 

 

 

Shawn Stipling

'Every Third Word', (2015), acryl en gesso op paneel, 16,3 x 38 cm

 

 

Shawn Stipling

'No is the word', (2015), acryl op museum board, 50 x 50 cm

 

 

Shawn Stipling

Nr. 140 (2015), acryl en gesso op paneel, 37 x 30 cm

 

 

Shawn Stipling

Nr. 150 (2015), acryl en gesso op paneel, 37 x 30 cm

 

 

Shawn Stipling

'Curve', (2013), acryl op museum board, 70 x 70 cm

 

 

AMSTERDAM DRAWING 2015

17 - 20 september 2015

 

 

 

Galerie van den Berge

Stand 22

Kunstenaars op de beurs

DAVE MEIJER (NL)

SHAWN STIPLING (UK)

HERNAN ARDILA DELGADO (ES)

ROB DE OUDE (US)

NANDA RUNGE (NL)

KAROLY KESERÜ (HU)

FRANK BADUR (DE)

FRANK HALMANS (NL)

P.B. VAN ROSSEM (BE)

 

Dave Meijer

Schetsboek 12.1 (2015), 48 bladen, acryl op papier, 20 x 27 cm

 

Dave Meijer

Schetsboek 12.1, bladen 10 en 11

 

 

Dave Meijer

Schetsboek 12.1, bladen 38 en 39

 

 

Dave Meijer

Schetsboek 12.1, bladen 47 en 48 / binnenzijde achterkaft

 

Dave Meijer

Schetsboek 12.1, Blad 47

 

Dave Meijer

Schetsboek 12.1, blad 48 (binenzijde achterkaft)

 

 

Karoly Keseru

Zonder titel [1009051] (2010), inkt op papier, 30 x 21 cm

 

Karoly Keseru

Zonder titel [1003091] (2010), inkt en grafiet op papier, 30 x 21 cm

 

 

Dave Meijer

Zonder titel (2004), acryl op papier, 140 x 100 cm

 

 

P.B. Van Rossem

Zonder titel (2015), mixed media op boek kaft. 20 x 15,7 cm

 

P.B. Van Rossem

Zonder titel (2015), mixed media op boek kaft. 18,8 x 13,9 cm

 

Hernan Ardila Delgado

Zonder titel (2015), alkyd op Arches papier, 62 x 91 cm

 

 

Hernan Ardila Delgado

Zonder titel (2015), alkyd op Arches papier, 62 x 91 cm

 

 

Shawn Stipling

Zonder titel Nr. 147 (2015), olieverf op conserveringspapier, 38 x 28 cm

 

Shawn Stipling

Zonder titel Nr. 146 (2015), olieverf op conserveringspapier, 38 x 28 cm

 

 

Frank Badur

Zonder titel [D19-08] (2008), gouache en potlood op Arches papier, 28 x 21 cm

 

 

Frank Badur

Zonder titel [D12-07] (2012), gouache en potlood op Arches papier, 28 x 21 cm

 

 

 

Frank Halmans

"Brandnew - 7" (2014) potlood en aquarel op papier, 24,5 x 32 cm

 

 

Frank Halmans

"Brandnew - 6" (2014) potlood en aquarel op papier, 24,5 x 32 cm

 

 

Rob de Oude

“Spectral Variation/2” (2014), inkt op papier, 30,5 x 30,5 cm

 

 

Rob de Oude

“Spectral Variation/3” (2014), inkt op papier, 30,5 x 30,5 cm

 

 

Nanda Runge

"Zonder geluid # 2", Chinese inkt op papier, 30 x 40 cm

 

 

Nanda Runge

"Zonder geluid # 4", Chinese inkt op papier, 30 x 40 cm

 

 

 

 

27 juni t/m 25 juli 2015

Daarna op afspraak van 20 augustus t/m 3 september

 

Axel Reusch (NL/DE)

Schilderijen

 

Hernan Ardila Delgado (CO/ES)

werken op papier

 

 

 

 

 

 

Axel Reusch

'Spec' (2014), epoxy en acryl op aluminium, 48,2x45cm

 

 

 

Axel Reusch

'Forest 5' (2015) epoxy en acryl op dibond, 46,5x33,5cm.

 

 

 

 

Hernan Ardila Delgado

Zonder titel, 2015, alcyd op Arches papier, 62 x 91 cm.

 

 

Hernan Ardila Delgado

Zonder titel, 2015, alcyd op Arches papier, 62 x 91 cm.

 

 

Hernan Ardila Delgado

Zonder titel, 2015, alcyd op Arches papier, 62 x 91 cm.

 

 

16  mei t/m 20 juni 2015

 

"PLUS LOIN QUE LES FRONTIÈRES"

Paul Gees (BE)

Wim De Pauw (BE)

 

 

 

 

 

 

Wim de Pauw

"Trou du cul de sac" (2015), lakverf, hout en plasic op canvas, 120 x 80 cm.

 

 

Paul Gees

"Achter-grond" (2014), hpl-plaat, hout en steen, 56 x 39 x 7,5 cm.

 

 

Paul Gees

"Zig-zag" (2014) hpl- plaat, hout en steen, 47,5 x 40 x 12 cm

 

 

4 april t/m 9 mei 2015

 

GALERIEZALEN

GRIDS # 2

Frank Badur (DE)

Emma Langridge (AU)

Axel Reusch (DE/NL)

Karoly Keseru (HU)

Ditty Ketting (NL)

 

GANGVITRINES

Dave Meijer (NL)

"Ergens onder een dak onder de blauwe lucht # 11"

"Mijn atelier rondom" (2014)

 

 

 

Ditty Ketting

Zonder titel 408 (2015), 56 x 112 cm. acryl op linnen

 

 

Ditty Ketting

Zonder titel 388 (2013), acryl op linnen, 120 x 120 cm.

 

 

Emma Langridge

Zonder titel (B&W #4 / 2015), lakverf en acryl op paneel, 25 x 20 cm.

 

Emma Langridge

Zonder titel (B&W #1 / 2015), lakverf en acryl op paneel, 25 x 20 cm.

 

 

 

Axel Reusch

"Vier" (2014), epoxy en acryl op aluminium, 35,6 c 52,2 cm.

 

 

Axel Reusch

"Random 3 r" (2013- 2014), epoxy en acryl op dibond, 46 x 57 cm.

 

 

 

Frank Badur

Zonder titel [D19-08] (2008), gouache en potlood op Arches papier, 28 x 21 cm.

 

 

Frank Badur

Zonder titel [D12-07] (2012), gouache en potlood op Arches papier, 30 x 22 cm.

 

 

Károly Keserü

1009051 (2010), inkt op papier 30 x 21 cm.

 

 

Károly Keserü

1302161 (2013), viltstift en grafietpotlood op papier, 30 x 20 cm.

 

GANGVITRINE

Dave Meijer (NL)

In het atelier van Dave Meijer wordt een raster op de muur met potloodlijnen aangebracht. Dit raster ontstaat vanuit een praktische overweging: De delen van een serie moeten op een vooraf bepaalde onderlinge afstand t.o.v. elkaar worden opgehangen. Door een foto van dit grid te nemen en deze te presenteren wordt het oorspronkelijk puur praktische doel omgezet naar een esthetisch beeld.

In één van de vitrinekasten wordt de serie "Ergens onder een dak onder de blauwe lucht (11)"  getoond in combinatie met een foto van één van de ateliermuren.

De tweede vitrinekast toont het grid op de muur, vergelijkbaar met het raster in zijn atelier en het werk "Mijn atelier rondom'(2014).

 

Dave Meijer

"Ergens onder een dak onder de blauwe lucht # 10" (2014)
Olie- en acrylverf op doek op paneel, 50 x 181 cm.

 

Dave Meijer

"Mijn atelier rondom" (2014) - Work in progress
Olieverf op doek op paneel, 138 x 223 cm.

 

Dave Meijer - Gangvitrine LINKS

 

Dave Meijer - Gangvitrine RECHTS

 

 

21 februari t/m 28 maart 2015

GALERIEZALEN

Jus Juchtmans (BE)

"Shuffle 1981-2014"

 

GANGVITRINES

Bert Frijns (NL)

Glassculpturen

 

 

 

 

 

Jus Juchtmans

# 20141027, acryl op doek, 120 x 90 cm.

 

Jus Juchtmans

# 20101112, acryl op doek, 120 x 90 cm.

 

 

Jus Juchtmans

# 20141024 (2014), acryl op doek, 120 x 90 cm.

Jus Juchtmans

# 2014102 1(2014), acryl op doek, 50 x 40 cm.

 

 

GANGVITRINES

Bert Frijns (NL)

Glassculpturen

10 januari t/m 28 maart

 

Bert Frijns

2 vazen, recht/scheef, helder glas, hoogte 162 cm., doorsnede 51 cm.

 

 

Bert Frijns

2 vazen, mat en helder, hoogte 100 cm., doorsnede 82 cm.

 

 

 

10 januari t/m 14 februari 2015

 

VOORZAAL

Maurice van Tellingen (NL)

"Rewind & replay"

 

ACHTERZAAL / PROJECTRUIMTE

Martijn Schuppers (NL)

"Painting(s)"

 

GANGVITRINES

Bert Frijns (NL)

Glassculpturen

 

 

Maurice van Tellingen

"Utopia" (2014)

MDF, polyester, alkydverf, aluminium, 118 x 58 x 26 cm.

 

 

Maurice van Tellingen

"Achtertuin" (2013)

MDF, alkydverf en plexiglas kap, 40 x 65 x 45 cm.

 

Statement Maurice van Tellingen

Drugs, oorlog, sex, sport, kunst, religie, ze bieden allemaal hetzelfde. Een parallelle werkelijkheid met een eigen logica, met eigen verbanden en regels die los van het alledaagse staan. Deze parallelle werkelijkheid geeft de mogelijkheid om te ontsnappen aan het dwingende tempo van de tijd, het geeft ons de overtuiging dat er meer is, het relativeert onze besognes, het inspireert, het confronteert ons met het andere, waardoor we onszelf beter kunnen definiëren, het geeft hoop en troost, het geeft ideeën en richtlijnen…….

Kunst die het alledaagse tot onderwerp heeft lijkt dus met zichzelf in tegenspraak. Maar in onze tijd van overvloed, waarin het nieuwe, het spektakel en het entertainment, de kick, de belevenis en het avontuur een doel in zichzelf zijn geworden, is het alledaagse een randverschijnsel geworden dat hoofdzakelijk vermeden wordt. En als dat even niet lukt dan maar met een zekere onwil wordt doorstaan.

Het alledaagse dat nog niet zo lang geleden de gewone ruimte was waarin we samen bij elkaar waren, is in korte tijd tot een ‘no go area’ geworden waar hooguit nog wat kinderen, huisdieren en zwervers zich ophouden. We begeven ons hoofdzakelijk van activiteit naar activiteit, voortdurend ondergedompeld in productieve ofwel consumptieve bezigheden. Altijd afgeleid verdwijnt het gewone uit het zicht. De realiteit heeft zich omgedraaid, het uitzonderlijke is de dagelijkse gang van zaken geworden, terwijl het gewone een vergeten en ontvolkte plek, een woestijn is geworden. En zoals de woestijn de Bijbelse plek van bezinning en inkeer is, een plek waar de waarde der dingen gewogen wordt, zo gebruikt van Tellingen het gewone alledaagse om kunst te maken waarin de realiteit zich in al haar ongenaakbaarheid toont. Guur en kaal maar ook poëtisch schoon.

 

Maurice van Tellingen

"Putdeksel" (2013)

MDF en alcydverf. 121 x 205 x 11 cm.

 

Maurice van Tellingen, zaaloverzicht

 

 

Maurice van Tellingen, zaaloverzicht

 

Maurice van Tellingen

"Nieuwbouw " (2012), MDF, alkydverf, glas, 116 x 130 x 21 cm.

 

 

Martijn Schuppers

Nr. 1309 (2013 )

Acryl, alkyd en olieverf op polyester canvas, 130 x 90 cm.

 

 

Martijn Schuppers

Nr. 1112 (2011 )

Acryl, alkyd en olieverf op polyester canvas, 130 x 90 cm.

 

Martijn Schuppers, zaaloverzicht

Statement Martijn Schuppers

In navolging van de reductie(s) die het schilderij in historische lijn heeft ondergaan, schilder ik zonder verf. Daar waar verf is gebruikt, is dit om een anachronistisch  onherhaalbaar ideaal te reconstrueren.

Zo heb ik de afgelopen jaren verschillende procedures ontwikkeld die aanvangen met een reconstructie van het klassieke monochroom.

Het is zogezegd mijn onderschildering, mijn geprepareerde schilderslinnen.

Vervolgens breng ik een tweede, transparante laag aan die ik oplos, transporteer, perforeer, verstoor met  behulp van oplosmiddelen, hitte, luchtdruk, chemische middelen en fysieke agressie. In de deconstructie van het ‘oude’ beeld(en), vindt tegelijkertijd de constructie van ‘nieuwe’ plaats. 

 

 

Martijn Schuppers

#1312 (2013), acryl, alkyd en olieverf op polyester canvas, 70 x 60 cm.

 

 

Martijn Schuppers

#1306 (2013), acryl, alkyd en olieverf op polyester canvas, 70 x 60 cm.

 

 


5 t/m 8 februari 2015

ART ROTTERDAM - STAND 50

Van Nelle Fabriek - Rotterdam

 

 

Kunstenaars op de beurs:

Jus Juchtmans (BE)

Dave Meijer (NL)

Shawn Stipling (UK)

Hernan Ardila Delgado (ES)

Rob de Oude (US)

Paul Gees (BE)

P.B. Van Rossem (BE)

 

Dave Meijer (NL)

"Ergens onder een dak onder de blauwe lucht # 10" (2014)

Olieverf en acrylverf op doek op paneel, 50 x 183 cm. (totaal)

 

 

Dave Meijer (NL)

Zonder titel (2014), olieverf op paneel, 20,5 x 40 cm.

 

 

Jus Juchtmans (BE)

Nr. 20100930 (2010), acryl op doek, 50 x 40 cm.

 

 

Jus Juchtmans (BE)

Nr. 20120226 (2012), acryl op doek, 90 x 85 cm.

 

 

Hernan Ardila Delgado (ES)

Z.T. alcyd en pastel op 100% katoen papier, 56 x 76 cm.

 

 

Hernan Ardila Delgado (ES)

Z.T. alcyd op 100% katoen papier, 56 x 76 cm.

 

 

Shawn Stipling UK)

Z.t.  # 116 (2014), acryl en gesso op paneel (2-luik, 23 x 60 cm.

 

 

 

Shawn Stipling UK)

Untitled # 137 (2014/2015), acrylic on MDF, 24 x18 cm.

 

 

Rob de Oude (US)

"Cloud Computing- 2" (2014), oil on panel, 30,5 x 30,5 cm.

 

 

Rob de Oude (US)

"Puncture Pattern" (2014), oil on panel, 30,5 x 30,5 cm.

 

 

WE LIKE ART @ ART ROTTERDAM

Op verzoek van Art Rotterdam stelt We Like Art een grote presentatie samen in het Schiegebouw tegenover de hoofdingang van Art Rotterdam. Vrijwel alle werken zullen geprijsd zijn onder de € 1.500,-

Samen met een groot aantal topgaleries zocht We Like Art pareltjes uit van gevestigde en aanstormende kunstenaars: werk in oplage en origineel werk.

 

Kunstenaars van de galerie op de "We Like Art" presentatie:

Nanda Runge (NL)
Raf Thys (BE)

Paul Gees (BE)
Ingrid van der Hoeven (NL)

Frank Halmans (NL)


Frank Halmans (NL)

“Room for reading 1” (2014), collage van schutbladen van boeken, 48 x 59 cm.

 

 

Ingrid van der Hoeven (NL)

“Buigende”(2014), acryl en glasparels, hoogte 19,5 cm. (Ed.  20)

 

 

Raf Thys (BE)

Zonder titel (2012/2013), olieverf op linnen, 30 x 40 cm.

 

 

Paul Gees (BE)

“Tweeledig’ (2014), HPL plaat, hout, steen,  21 x 21 x 6,5 cm.

 

 

Nanda Runge (NL)

“Cabrio”(2014), olieverf op linnen, 40 x 60 cm.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 


 


home | info | kunstenaars | nieuws | nu | eerder | binnenkort | stock & boeken | @